Älskade pappa, jag älskar dig!

När jag föddes så hade min pappa hunnit utveckla ett kemiskt beroende, han var beroende av alkohol och knark. Vilket var en av dom stora anledningarna till att mamma och pappa gick ifrån varandra när jag va knappt 1 år. I början hade pappa mig som dom flesta andra skilda föräldrar har, men ju längre missbruket fortsatte ju mindre blev han kapabel till att kunna ge mig den trygghet som barn behöver.

Ju mer tid som gick desto mer försvann våran relation och tillslut så drog min mamma en gräns att så länge han missbrukade så fick inte jag vara hos honom, han fick komma och träffa mig när han var nykter.  Men eftersom att drogerna tog över mer och mer så blev det att vi nästan aldrig träffades förutom enstaka gånger på födelsedagar och så. Min mamma tappade aldrig hoppet om pappa. Trots att han försvann från mitt liv så pratade hon aldrig illa om honom för att hon ville att jag skulle ha kontakt med han, sen var hon tvungen att sätta gränsen för mitt bästa, för just då var jag inte trygg hos min pappa. Medans jag och pappa inte hade nån direkt relation så hade min mamma fortfarande kontakt med pappas sida och det var tack vare min farmor och farfar, även om min pappa var borta så fanns alltid min farmor och farfar där för både mig och mamma.  För 11 år sedan blev pappa inlagd på behandlingshem, när han kom ut från behandlingen och skulle bygga upp sitt nya liv var mamma i stort sätt den enda han hade. Mamma och pappa umgicks mycket och på så sätt träffades han och jag mer och mer.

 

Idag har pappa varit nykter i 11 år och under dom här åren så har våran relation blivit starkare och starkare och även om jag har bott mest hos mamma så har vi endå kunnat bygga upp våran relation till så bra den är idag tack vare att mamma och pappa har varit så bra vänner. Idag har jag två brorsor som bor tillsammans med pappa, jag har ingen bestämd tid jag ska vara hos dom men jag känner mig alltid välkommen hem dit. Idag jobbar pappa inom öppen vård i socialtjänsten med att hjälpa familjer och ungdomar med olika problem.

 

Jag är väldigt glad att jag har min pappa idag, jag tycker att alla människor förtjänar en pappa som man kan känna sig trygg hos, som man kan lita på och jag tror det är bra för ett barns uppväxt att ha en både mamma och pappa vid sig och även om inte jag hade det under hela tiden så är jag lycklig lottad över att min pappa har varit så stark och tagit sig ur allting och att vi även har kunnat få en ny relation, även om jag önskar alla människor den chansen så är det inte alltid man får det.

 

ett hjärta jag gjorde till pappa förra året.

 

"Tänk vilken risk jag har tagit, när jag hos dig ej har varit. Förlåt för den tid som har varit, när jag mitt ansvar ej har tagit. En vacker framtid tillsammans vi kan vänta, för nu tänker jag börja kämpa! Hälsningar din pappa (RB)"¨

En tavla av sten med en text som min pappa ristade in till mig när jag va liten<3

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Wille

Shit vad bra skrivet mickis :)

2012-04-29 @ 10:38:09
Postat av: ERICA

ååååååhh, gud va fint skrivet av daaaj! <3

2012-04-30 @ 01:52:56
URL: http://ericaslocation.blogg.se/
Postat av: felicia

<3

Du är lyckligt lottad att du har honom!

2012-04-30 @ 15:24:46
URL: http://charisma.blogg.se/
Postat av: STALKER

<3

2012-05-03 @ 21:33:32
URL: http://morgans.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0