sexuella läggningar.

Okej, nu tänker jag ta upp ett rätt så hett ämne i vårat samhälle, sexuella läggningar.

Jag personligen tycker att det är helt sjukt puckat av folk som säger att människor som är homo eller bisexuell är mindre värda än oss som är heterosexuella. Jag menar, vad spelar det för roll om man är kär i en kille eller tjej, det är väl endå personligheten och själva personen man blir kär i inte i det man har mellan benen?

Tycker inte ni att det är sjukt att folk inte vågar gå ut med förhållande för att dom är tillsammans, för att dom är rädd för alla fördommar, vad folk ska tycka om dom osv. Jag rent ut sagt skäms för dom som har "fobi" för homo och bi sexuella personer, dom är människor, precis som dig bara att dom får känslor för folk av samma kön, det ändrar inte vem dom är som person.

Bara för att dom har en annan läggning än hetero, gör det att dom blir sämre som människor, att dom presterar sämre i världen? nej.

Tvärtom tycker jag, för det mesta så är personer som är homo och bi mycket snällare, trevligare och roligare.
Ni som har "fobi" mot dom här läggningarna måste seriöst söka hjälp.

ALLA MÄNNISKOR ÄR LIKA MYCKET VÄRDA, SPELAR INGEN ROLL OM MAN ÄR HOMO, BI, HETERO, VIT ELLER SVART. SPELAR INGEN ROLL VILKEN RELIGION MAN HAR ELLER HUR MAN SER UT. ALLA ÄR LIKA MYCKET VÄRDA. PUNKT






Kommentarer
Postat av: Denise 22 - mamma till Kevin 6

All kärlek är fantastisk kärlek! :)

Kram!

2012-02-17 @ 13:08:21
URL: http://familyportrait.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0